NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 14.10.2010

Birokratski problemi koče razvoj i ulaganje

Po broju nautičkih dolazaka Marina Kaštela ove je sezone postigla rekordne rezultate i potukla konkurenciju na Jadranu. Nautička sezona u Kaštel Gomilici još traje i brodovi u većini čarter-tvrtki bukirani su kroz cijeli rujan i listopad te dio studenog. Dobar promet svakako će popratiti i prihod te razvoj čitave lokalne zajednice u Kaštelima, što bi moglo biti i višestruko bolje kad bi se realizirali ambiciozni planovi vlasnika i osnivača Josipa Berketa, ujedno i gradonačelnika Kaštela. Za realizaciju tih planova međutim još uvijek postoje administrativne barijere, obzirom da još nije donijet generalni urbanistički plan kojim bi dovršetak investicije bio moguć.Izgradnja Marine Kaštela započela je 2002. godine idejom da se osigura prostor za pristanak brodova i jedrilica BavAdrie, da bi se u međuvremenu razvila do 200-tinjak pristaništa.

Spajanje projekata
Projekt gradnje Marine Kaštela počeli smo 2004. godine s namjerom da flotu BavAdrie, koja je bila u ACY Marini u Splitu prebacimo u Kaštela, te da spojimo jedan veliki investicijski projekt na postojeći veslački klub koji smo osnovali nekoliko godina ranije. Marina je sudjelovala u gradnji komunalne lučice za građane. Kako je u to vrijeme prostorno-planska dokumentacija na tom području u Kaštelima omogućavala gradnju luke nautičkog turizma, sportsku lučicu i servisnu bazu, odlučio sam se za realizaciju projekta', pojašnjava Josip Berket koji je do sad u projekt uložio oko 12 milijuna eura. Najveća investicija je bila 500 metara dug lukobran, koji je izgrađen na 10 metara gaza kako bi se brodovi mogli privezivati s obje strane. Napravljen je također i sekundarni lukobran od 160 metara na 4 metra gaza. Berket ističe da su oba lukobrana propusna, tako da more nesmetano cirkulira, što je u skladu sa zahtjevima Studije utjecaja na okoliš. Inače, obzirom na specifični položaj lokacija na kojoj je izgrađena Marina, posebna pozornost posvećena je zaštiti okoliša. Naime, Marina je izgrađena u neposrednoj blizini bivše kemijske tvornice Jugovinil. 'Kao preduvjet gradnji 2006.godine napravljena je Studija utjecaja na okoliš, koju je Ministarstvo graditeljstva i zaštite okoliša ocijenilo pozitivnom. Marina je napravljena po svim standardima s redovitim godišnjim monitoringom, te su u Ministarstvu zaključili da Marina ima pozitivan utjecaj na prostor u kojem se nalazi'pojašnjava vlasnik.

Prema projektnoj dokumentaciji Marini Kaštela u planu je gradnja hotela s pratećim sadržajima, dva bazena, trgovina i ugostiteljski objekti, za što je potrebno uložiti još oko 10 milijuna eura. Kako ističu u tvrtki, jedan od ciljeva i misija Marine Kaštela je promijeniti percepciju Kaštela kao sjedišta industrijskih pogona i tvornica, u sliku prijateljskog mjesta za međunarodni pomorski turizam. Zahvaljujući kombinaciji geografskog položaja Marine Kaštela, koji je praktična početna točka za pomorski turizam duž dalmatinske obale, i bogatog kulturnog i povijesnog nasljeđa Kaštela, perspektiva je u blikoj budućnosti primiti brojne nautičare i turiste iz raznih dijelova svijeta. Berket doduše napominje da se poput mnogih drugih investitora loše nosi s administracijom i dozvolama.'Po starom Generalnom urbanističkom planu iz 2005.g. i starom detaljnom planu na toj je lokaciji predviđena luka nautičkog turizma i servisna baza. Donošenjem novog GUP-a taj je stari DPU ukinut, a u novom je GUP-u također ostala luka nautičkog turizma i sportska lučica, te servisna baza No, međutim još uvijek nije usvojen urbanistički plan uređenja po kojem bi se Marina Kaštela mogla završiti.', ističe investitor.

Planovi za razvoj
Za razvoj svojih ambicioznih planova Berket nema u planu eventualno povezivanje s bilo kojim strateškim partnerom, te napominje da Marina ostaje u vlasništvu njegove obitelji. Da strateško povezivanje nije potrebno svjedoče dobri rezultati poslovanja, ne samo u ovoj godini. Marina je u prošloj godini ostvarila dobit od gotovo 22 milijuna kuna. Prema izvješću Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Marina Kaštela ostvarila je u prvih osam mjeseci ove godine 139 tisuća ukrcaja, što je najveći broj ukrcaja nautičara na Jadranu. Najveći broj ukrcaja bio je tijekom srpnja, a najbrojniji gosti nautičari su iz Njemačke. Berket ističe velik doprinos dobrog poslovanja Marine na ukupan turistički rezultat u Kaštelima.'Značajna je i blizina zračne luke u Resniku, što povećava broj gostiju u Marini, a ima i obrnuti pozitivni utjecaj na zračnu luku kojoj povećava broj letova. U intervjuima s gostima iz Norveške, Švedske i Engleske utvrdili smo da u Kaštela dolaze zbog blizine aerodroma.' pojašnjava vlasnik Marine Kaštela.

Nedostaje 40.000 nautičkih vezova
Najviše zahvaljujući tome što nisu doneseni urbanistički i prostorni planovi, ali i nedovoljno definirano pomorsko dobro, Hrvatskoj trenutno nedostaje oko 40 tisuća nautičkih vezova. Tome u prilog ide i činjenica o povećanoj potražnji za nautičkim turizmom u Hrvatskoj koja raste čak i u uvijetima krize. U ovoj godini do sad je nautičarima izdano dva posto više vinjeta nego lani, te je zabilježeno 2,5 posto više prijavljenih gostiju, pri čemu je najviše Austrijanaca. U marine je u 2010. godini uloženo oko 100 milijuna kuna, prvenstveno na investicijsko održavanje postojećih marina. Samo u sustav ACI-a koji je još uvijek u većinskom vlasništvu države uloženo je više od polovice spomenutog iznosa, odnosno oko 53 milijuna kuna.

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07440 0,00
0,43%
GBP
0,85573 0,00
0,04%
CHF
0,97440 0,00
-0,15%
JPY
164,62000 -1,01
-0,61%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,74 €
02.05.2024
0,00%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 03.05. 16:00  2814,05
1,29
0,05
CROBEX10* 03.05. 16:00  1705,01
1,69
0,10
CROBEX10tr* 03.05. 16:00  1861,44
1,85
0,10
ADRIAprime* 03.05. 15:28  1903,40
11,48
0,61
CROBISTR* 03.05. 16:31  174,0462
0,01
0,01
CROBIS* 03.05. 16:31  96,5246
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:06:37 03.05.2024)
(17:06:37 03.05.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ATPL
52,40 €
-0,38%
106.393,20 €
HT
30,70 €
0,33%
82.551,40 €
ERNT
203,00 €
0,00%
61.825,00 €
SPAN
44,40 €
4,23%
57.678,00 €
PLAG
376,00 €
-2,08%
53.236,00 €
KOEI
264,00 €
0,00%
40.266,00 €
ADRS
80,00 €
-4,76%
36.378,00 €
7SLO
26,67 €
1,06%
33.622,12 €
KRAS
111,00 €
-0,89%
27.186,00 €
ARNT
31,40 €
-1,26%
25.845,00 €
Redovni dionički promet:   
738.730,51 €
Redovni obveznički promet:   
15.000,70 €
Sveukupni promet:   
753.731,21 €