NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

ISTRAŽIVANJEObjavljeno: 12.05.2016
Hrvatski potrošači u trgovinama prednost daju domaćim proizvodima

Hrvatski potrošači u trgovinama prednost daju domaćim proizvodima

Hrvatski građani u trgovačkim lancima prednost daju domaćim proizvodima, nemaju naviku mijenjanja proizvoda koje su navikli kupovati, a njihova kvaliteta im je važnija pri odluci o kupnji od same cijene, pokazalo je istraživanje na On-line panelu MCA grupe.

Agencija za istraživanje tržišta MSA Adria, koja posluje u sklopu MCA grupe, provela je on-line anketu nad 624 ispitanika kako bi se utvrdile potrošačke navike hrvatskih građana u trgovačkim lancima. Anketa je provedena  od 9. do 11. svibnja, a u upitnik je poslan na 1.000 članova panel kluba reprezentativnih općoj populaciji prema spolu, stupnju obrazovanja i broju stanovnika u županijama.

Građani najviše kupuju u Konzumu, Lidlu i Kauflandu

Istraživanje je pokazalo da više od 60 posto hrvatskih građana barem jednom tjednom kupuje u nekom velikom trgovačkom lancu, a najveći broj građana kupuje u Konzumu, Lidlu i Kauflandu.

Kupci Konzuma puno češće idu u kupovinu u svoj omiljeni trgovački lanac nego što je to slučaj s kupcima Lidla i Kauflanda. Tako je čak 26 posto kupaca Konzuma izjavilo da kupuju u Konzumu svaki ili skoro svaki dan. S druge strane, oko 10 posto kupaca Lidla i Kauflanda izjavilo je da u Lidlu i Kauflandu kupuju svaki ili skoro svaki dan.

Veliki postotak kupaca Lidla (oko 35 posto) i Kauflanda (22 posto) kupovinu u svojem omiljenom trgovačkom lancu obavlja jednom do dva puta mjesečno.

Kupci Konzuma češće kupuju namirnice u manjim količinama, dok kupci Lidla i Kauflanda manje količine namirnica kupuju rjeđe, odnosno kupuju namirnice u većim količinama i iznosima.

Istraživanje je pokazalo i da gotovo svi ispitanici u trgovačkim lancima redovito kupuju voće i povrće, mliječne proizvode, bezalkoholna pića, suhomesnate proizvode, slatkiše i grickalice te sredstva za pranje i čišćenje.

Svježe meso u trgovačkim lancima kupuje oko 70 posto građana, a ribu i morske plodove oko 50 posto građana. Zdravu hranu kupuje oko 60 posto građana.

Zanimljivo je da veliki broj građana u trgovačkim lancima kupuje i igračke (oko 52 posto), kozmetiku (oko 53 posto) te posuđe i kuhinjski pribor (čak 65 posto), navodi se u priopćenju. S druge strane manji broj građana odlučuje se na kupovinu tehnologije u trgovačkim lancima (oko 25 posto) te odjeće i obuće (oko 35 posto).

Kupci prednost daju hrvatskim proizvodima

Prednost hrvatskim proizvodima pri kupnji daje 55 posto ispitanika, a za približno identičan broj (55 posto) kvaliteta proizvoda je važnija od cijene. S druge strane, za oko 35 posto kupca cijena je odlučujući faktor izbora proizvoda.

Većina hrvatskih kupca je vjerna proizvodima koje su navikli kupovati i teško ih mijenjaju za nove. Tako je oko 60 posto ispitanika izjavilo da vrlo rijetko mijenja proizvode koje je naviklo kupovati.

Više od 50 posto kupaca prije odlaska u trgovinu radi popis stvari koje planira kupiti, a oko 30 posto kupaca priznaje da se ponekad ne može zaustaviti u kupovanju i da kupe proizvode koje nisu planirali kupiti.

MCA on-line panel zajednički je projekt tvrtki Medianet i MSA Adria koja posluju u sklopu MCA grupacije.  MCA grupa dio je češke tvrtke Newton Media i čiji su ukupni prihodi prošle godine dosegli 17 milijuna eura.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07660 0,00
-0,09%
GBP
0,85805 0,00
0,17%
CHF
0,97700 0,00
0,16%
JPY
166,45000 0,75
0,45%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
93,04 €
06.05.2024
-0,01%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 07.05. 15:52  2810,54
-5,44
-0,19
CROBEX10* 07.05. 15:52  1703,43
-4,45
-0,26
CROBEX10tr* 07.05. 15:52  1859,71
-4,85
-0,26
ADRIAprime* 07.05. 15:49  1901,63
1,85
0,10
CROBISTR* 07.05. 16:31  174,1828
0,12
0,07
CROBIS* 07.05. 16:31  96,5879
0,06
0,07
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:07:57 07.05.2024)
(17:07:57 07.05.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ERNT
203,00 €
0,00%
205.259,00 €
PODR
157,00 €
-0,32%
69.558,00 €
HT
30,70 €
0,00%
59.771,10 €
ZABA
17,05 €
-0,29%
44.655,95 €
KODT2
1.520,00 €
-0,65%
37.780,00 €
RIVP
5,08 €
0,00%
26.193,40 €
SPAN
44,90 €
2,05%
21.633,70 €
HPB
228,00 €
0,00%
18.206,00 €
ATPL
52,40 €
0,00%
17.449,20 €
JDOS
430,00 €
-3,15%
17.314,00 €
Redovni dionički promet:   
621.788,90 €
Redovni obveznički promet:   
516.250,00 €
Sveukupni promet:   
1.138.038,90 €