FONDOVI INFO 0800 600 700
SAKRIJ OGLAS [X]

Vijesti

Proizvodit ćemo Inku, Naru i Voćko, ali u Sloveniji

NAJČITANIJE

FONDOVI

TRŽIŠTE KAPITALA

EKONOMIJA

KOMPANIJE

DOGAĐAJI

ČEŠKA KOFOLA Objavljeno: 19.02.2016

Proizvodit ćemo Inku, Naru i Voćko, ali u Sloveniji

Inka, Nara i Voćko neće otići u povijest. Vjerojatno će biti modernizirani i kao takvi će na domaćem tržištu bezalkoholnih pića konkurirati liderima poput Jamnice i Coca-Cole. No zasad će se proizvoditi u Sloveniji, rekla je za tportal Jaroslava Musilová, PR menadžerica češke Kofola grupe, koja je preko Radenske preuzela najpoznatije proizvode zagrebačkog Badela.

Početkom veljače Radenska je od Badela 1862 kupila brendove - Naru, Inku i Voćko. Osim toga, Radenska je od Badela preuzela punjenje i distribuciju Pepsija za Hrvatsku, čime je Badel konačno ugasio neprofitabilnu proizvodnju bezalkoholnih pića. Radenska je pak lani prodana češkoj Kofoli.

Sama Kofola prije dvadesetak godina bila je na rubu propasti - na tržištu je nastupala s klonom Coca-Cole koji je u eri Hladnog rata bio vrlo popularan. Nakon pada Berlinskog zida klonovi Coca-Cole i Pepsija više nisu imali šanse pored originalnih proizvoda.

Povjerenje u lokalne brendove

Kofola na svakom tržištu nastupa s lokalnim brendovima. Odlučili su se na takvu strategiju jer cijene brendove s kojima su ljudi povezani, vjeruju im i imaju tradiciju. Teško je uzeti piće iz jedne zemlje i prodavati ga u drugoj. Zato širimo portfelj lokalnim brendovima, kaže Musilová.

Orijentacija na lokalno vidljiva je i u drugim segmentima poslovanja. Kofoline tvrtke u zemljama izvan Češke uvijek vode domaći ljudi, a maksimalno se okreću i domaćim dobavljačima. U tom kontekstu, napominje Musilová, proizvodnja Badelovih marki - Nare, Inke i Voćka - neće stati.

U te marke ne bismo uložili novac da ne vjerujemo u njih. Naravno, uvijek nešto može poći po zlu, ali zaista vjerujemo u ono što radimo: želimo uložiti novac u vaše brendove i očuvati ih. Dokazali smo da to možemo, a dobar primjer je Radenska, koju smatramo jako dobrom vodom, s puno dodane vrijednosti i emocija koje se vežu uz nju. Ona se već sada izvozi u SAD i Kanadu i vratit ćemo je na staze slave, rekla je Musilová.

Cijena i dalje nepoznanica

Ipak nije isključena mogućnost rebrendiranja i modernizacije jer samo oslanjanje na retro i emocije često nisu dovoljni za uspjeh na tržištu. Što se tiče pregovara s Badelom 1862, Musilová kaže da je dogovor o prodaji postignut relativno brzo: Njima se sviđao naš način rada, nama su se svidjeli njihovi proizvodi. Bili smo u pravo vrijeme na pravom mjestu.

Međutim vrijednost transakcije i dalje ostaje nepoznata. Upitana kako se Kofola namjerava boriti s konkurencijom na hrvatskom tržištu, kojim dominiraju Jamnica Ivice Todorića, Juicy sokovi Stanić grupe i Coca-Cola, Musilová pojašnjava kako njihova strategija nije pusto osluškivanje tržišta i praćenje trendova.

Uglavnom ne kopiramo konkurenciju, već pokušavamo stvoriti vlastite trendove i rješenja. To ovisi o ljudima koji moraju prepoznati vrijednost onoga što radimo. To ćemo pokušati napraviti i u Hrvatskoj, no najprije se moramo upoznati s tržištem o kojem ne znamo puno, rekla je.

Žele punu paletu proizvoda

Dugoročno, Kofola u Hrvatskoj želi imati kompletiran portfelj bezalkoholnih pića i širu distribucijsku mrežu od one koju je imao Badel, no ne žele otkriti koji su im idući koraci. Zasad se punjenje Pepsija, kao i proizvodnja Voćka, Nare i Inke, seli u Sloveniju.

Hrvatska je šesto tržište na koje se probila ova češka kompanija. Prisutni su i u Slovačkoj, Poljskoj, Sloveniji, Rusiji i Mađarskoj. U Češkoj i Sloveniji drže lidersku poziciju na tržištu bezalkoholnih pića dok su u Slovačkoj drugi, a u Poljskoj peti najveći igrač.

Osim pića, Kofola u Češkoj distribuira proizvode austrijskog Raucha te drži lanac brzih restorana zdrave hrane. Što se Pepsija tiče, distribuiraju ga samo u Sloveniji i Hrvatskoj dok im je u drugim zemljama on konkurencija.

Godišnji prihod grupe iznosi oko 300 milijuna eura, a većinski je vlasnik obitelj Samaras, koja se u Češku doselila još za vrijeme građanskog rata u Grčkoj, dakle 40-ih godina prošlog stoljeća.

Kako je nastala Kofola


Piće Kofola nastalo je 1960. u Čehoslovačkoj kao odgovor na američku Coca-Colu. Priča o njenom nastanku jako podsjeća na stvaranje Cockte u tadašnjoj Jugoslaviji. Naravno, Kofola je bila posve različita od Coca-Cole jer je bila na biljnoj bazi dok je većinu okusa dobivala od karamele. Piće se vrlo dobro prodavalo u Čehoslovačkoj sve do Baršunaste revolucije kojom je 1989. mirno srušen komunistički režim u toj zemlji. Devedesetih godina Coca-Cola je zauzela tržište, a ono je preplavljeno raznim brendovima i kopijama Coca-Cole i Kofole. Tek 2000. grčki imigrant Kostas Samaras uspijeva ponovno pokrenuti proizvodnju autentične Kofole te je ona spašena s ruba propasti postavši kompanija koja nastupa na šest tržišta i ostvaruje godišnji promet od oko 300 milijuna eura. Kostas je preminuo lani, a tvrtku vodi njegov sin Janis.

Izvor: tportal.hr
Ključne riječi:
Kofola ~ Badel ~ Radenska ~ proizvodnja
Komentiraj
  • NEWSLETTER
Prijava
  • KORISNICI
  • ULAGAČKI CENTAR
  • IZRAČUNI

AKCIJE

Fondovi Trajanje akcije Info
HPB fondovi PRODUŽENO AKCIJA do 30.09.
A1 fond AKCIJA do 31.12.
PBZ fondovi PRODUŽENO AKCIJA do 31.12.
ZB bond AKCIJA do 31.12.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q2 2016.)

  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Novčani
Fond Prinos Riz. Info Kupi
KD Energija +5,71 6 Kupnja udjela u fondu KD Energija
KD Nova Europa +4,45 6 Kupnja udjela u fondu KD Nova Europa
ZB BRIC+ +2,73 6 Kupnja udjela u fondu ZB BRIC+

FOND HRVATSKIH BRANITELJA

Vrijednost Datum Promjena Graf
455,41 23.09.2016
0,71%

ANKETA

VALUTE (Srednji tečaj HNB-a - 27.09.2016.)

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
1 EUR 7,496492 0,00
-0,05%
1 USD 6,670664 -0,02
-0,27%
1 GBP 8,628559 -0,08
-0,89%
1 CHF 6,886360 -0,01
-0,13%
EUR - 1 mjesec 2016 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
KN EURUSDGBPCHF
=
KN EURUSDGBPCHF

INDEKSI

  • ZSE
  • Regija
  • Svijet
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
Zagrebačka burza
CROBEX* 26.09. 17:53  1.948,92
11,75
0,61
CROBEX10* 26.09. 17:53  1.140,38
10,65
0,94
CROBEXtr* 26.09. 17:53  1.194,74
7,20
0,61
CROBEXplus* 26.09. 17:53  1.148,70
7,52
0,66
CROBIS* 26.09. 17:53  108,56
0,23
0,21
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
Osvježi
CROBEX - 1 mjesec 2016 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - dionice (26.09.2016 16:29:46)

  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
RIVP-R-A 33,50
2,01%
5.458.586,28
HT-R-A 167,30
1,47%
1.581.237,77
ADRS-P-A 445,00
2,14%
1.329.224,49
ATGR-R-A 877,20
0,71%
1.055.186,64
ADPL-R-A 133,00
1,38%
835.089,61
HUPZ-R-A 2.659,00
3,71%
825.819,60
ARNT-R-A 440,00
2,36%
800.187,93
PODR-R-A 382,00
-0,48%
761.730,93
OPTE-R-A 2,88
6,67%
498.801,29
INGR-R-A 2,84
4,41%
306.568,31
Ukupni redovni promet: 18.422.698,30kn
Osvježi