NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

JULIUS MEINLObjavljeno: 04.05.2016
Hrvatska nam je jedna od glavnih uzdanica, ulazimo na police vaših trgovina

Hrvatska nam je jedna od glavnih uzdanica, ulazimo na police vaših trgovina

Julius Meinl prva je profesionalna pržionica kave u Europi s tradicijom dužom od 155 godina, a ujedno i kompanija koja za Hrvatsku ima velike planove. O čemu je konkretno riječ i zašto je naše tržište u fokusu njihovih planova za Poslovni dnevnik govori predsjednik Uprave Julius Meinla Marcel Löffler.

Povijest tvrtke Julius Meinl zapravo je priča o brendu starom gotovo 155 godina. Od kada ste aktivni na hrvatskom tržištu i kako se vaš posao razvijao kroz godine?

Uspješna priča tvrtke Julius Meinl počinje 1862. godine  otvaranjem prodavaonice u centru Beča. Ubrzo nakon toga, Julius Meinl I. razvija, među prvima na svijetu, mehaničku pržionicu kave koja garantira dotad nepoznatu, postojanu, kontinuiranu kvalitetu pržene kave. Danas više od 40.000 klijenata u cijelom svijetu oslanja svoj biznis na odličnu kavu i čaj koje proizvodimo u našim pogonima u Beču i Vicenzi. Na globalnoj smo razini, kao ambasador bečke kulture kavana, među prve tri pozicije u top premium segmentu brandova kave u više od 40 zemalja. U Hrvatskoj je Julius Meinl prisutan od 1905. godine kada smo otvorili prvu prodavaonicu mješovite robe na Jelačićevu trgu. U tom razdoblju smo u Hrvatskoj imali 28 prodavaonica, ali nismo prodavali samo kavu i čaj. Sa 16 dućana te tvornicom kave i čaja u Vodnikovoj ulici, Zagreb je već tada bio centar svih naših aktivnosti za cijelu regiju. Tijekom II. svjetskog rata smo sve izgubili. Početkom ovog stoljeća, u Hrvatskoj ponovno započinjemo s poslovanjem. Ovoga puta ne u ′retailu′, nego u HoReCa sektoru. Godine 2006. smo preuzeli tvrtku Bonfanti i od tada tržišni udjeli kontinuirano rastu. Danas s našim proizvodima i uslugama uslužujemo više od 5000 klijenata. 

Kako biste opisali hrvatsko tržište kave u ovom trenutku, što su njegove jake strane, a što nedostaci?

Hrvatska je vrlo zahtjevna zemlja za svakog pržioničara kave. Postoji visoka razina stručnosti u kavi. Jako smo sretni zbog takve situacije, jer je naš brend poznat po visokoj kvaliteti. Povrh toga, ljudi u Hrvatskoj vole kulturu bečkih kavana, vole opušteno uživati u šalici kave. Istodobno je Hrvatska brzorastuće tržište. To je vidljivo prema udjelu Arabice u mješavinama koja je u stalnom porastu. I čaj se razvija vrlo brzo, prelazeći sve više u višu kvalitetu i nove varijante kao ′big bags′ ili ′loose tea′. 

Možete li usporediti europsko tržište s našim, kada govorimo o segmentu kave i čaja? Koje su ključne razlike?

Hrvatska je jedna od glavnih uzdanica unutar naše grupacije. Njezino tržište se razvija u pravcu kvalitete. Pridodate li tomu ogroman potencijal i vizibilitet na obali, mogli biste razumjeti zašto smatramo da je jedno od ključnih tržišta za nas. Unatoč uobičajenom načinu razmišljanja, mi Hrvatsku smatramo jednim od najrazvijenijih tržišta kada je kava u pitanju. Ljudi ovdje traže kvalitetu i inovacije, a to je u biti srž našeg biznisa.

Što je s Adriatic regijom? Gdje imate najbolje rezultate i koja tržišta imaju najveći potencijal?

Tržišni smo lideri u zemljama susjedstva - Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Naše pozicije su tamo vrlo slične onoj u Hrvatskoj i još se širimo. Za Srbiju vidimo dosta potencijala u godinama koje slijede.

Jeste li zadovoljni s tržišnim udjelima u Hrvatskoj i kako su se oni  razvijali tijekom godina? Kako stojite na ostalim tržištima regije?

Jako smo zadovljni s rezultatima u Hrvatskoj. Naša tvrtka je startala s dva milijuna eura prihoda u 2006. godini, a proteklu smo završili s prometom od gotovo 15 milijuna eura. U Bosni i Hercegovini i Sloveniji naši tržišni udjeli u HoReCa sektoru iznose oko 30 posto, dok je procjena tržišnog udjela u Srbiji na oko 15 posto.

Već ste rekli da na Hrvatsku gledate kao na tržište s iznimnim potencijalom, čuli smo da planirate prodor i u retail sektor. Je li to istina?

Navedeno doista i je jedna interesantna mogućnost, budući da je potražnja za našim proizvodima od strane krajnjih korisnika u konstantnom porastu. 

Pa kada možemo očekivati vaše proizvode na policama i koliko prodajnih mjesta planirate imati u početku vašeg debija u maloprodaji?

Uskoro ćemo biti na policama s nekim proizvodima, najprije u Billi i Sparu, našim povijesnim partnerima s austrijskog tržišta. 

Koje proizvode ćete ponuditi hrvatskim kupcima?

Ponudit ćemo ekskluzivni raspon mljevene kave i čaja. U jesen planiramo dodatne proizvode, ali u ovom trenutku je prerano o tome govoriti. 

Koji su dugoročni i kratkoročni planovi s tim poslovnim potezima? Kakvi tržišni udjeli u ′retailu′ bi vas zadovoljili?

Planiramo nastaviti konsolidiranje naše premium pozicije i daljnje širenje na tržištu, u ′horeca′ i ′retail′ segmentu. 

Ima li mjesta za potencijalne akvizicije na hrvatskom tržištu u vremenu koje je pred nama?

Ostvarili smo nekoliko akvizicija u prošlom razdoblju. U načelu mi uvijek tražimo nove mogućnosti. Osiguravajući ih, usklađujemo naš brand i naše tržišne pozicije.

Izvor: poslovni.hr
Ključne riječi:
Julius Meinl ~ kava ~ tržište kave

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,06740 0,00
0,40%
GBP
0,86050 0,00
-0,32%
CHF
0,97240 0,00
0,32%
JPY
165,23000 0,72
0,44%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,75 €
22.04.2024
0,32%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 24.04. 11:27  2779,59
-7,47
-0,27
CROBEX10* 24.04. 11:18  1687,35
-3,49
-0,21
CROBEX10tr* 24.04. 11:18  1834,30
-3,79
-0,21
ADRIAprime* 24.04. 11:26  1875,73
1,07
0,06
CROBISTR* 23.04. 16:31  172,994
0,01
0,01
CROBIS* 23.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (11:38:10 24.04.2024)
(11:38:10 24.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
RIVP
5,20 €
0,00%
33.826,00 €
7BET
13,85 €
0,14%
27.921,60 €
ZABA
16,70 €
-0,89%
27.901,05 €
CKML
10,30 €
0,00%
12.885,30 €
ERNT
206,00 €
0,00%
10.465,00 €
PODR
153,50 €
-0,65%
6.907,50 €
KODT2
1.410,00 €
-2,08%
5.680,00 €
HT
30,60 €
0,00%
4.222,80 €
LPLH
30,40 €
0,00%
4.012,20 €
INA
494,00 €
-3,14%
3.970,00 €
Redovni dionički promet:   
160.603,24 €
Redovni obveznički promet:   
29.073,17 €
Sveukupni promet:   
189.676,41 €