NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 11.09.2012

Visa: Turisti štedjeli i do godinu dana za odmor u Hrvatskoj

Visa Inc. je i ove godine provela godišnje ljetno istraživanje o potrošačkim navikama inozemnih turista u Hrvatskoj za 2012. godinu. Istraživanje, koje je provela agencija Masmi, otkriva da turisti i dalje posjećuju obalne destinacije, ali i da moraju dulje štedjeti za svoje ljetovanje, navodi se u priopćenju.

Pojačana štednja za odmor u Hrvatskoj
Zanimljivo je da je više turista štedjelo za odmor u Hrvatskoj 2012. godine, nego prethodne godine. 64% je potvrdilo da su štedjeli što je u odnosu na 2011. godinu povećanje od 8%. 38% je štedjelo posljednjih šest mjeseci, 38% je štedjelo oko pola godine, dok je 17% inozemnih turista štedjelo do godine dana.

Istraživanje također pokazuje da je Hrvatska i dalje vrlo zanimljiva turistička destinacija. I 2012. godinu obilježio je značajan broj turista koji su se po prvi puta odlučili za ljetovanje na hrvatskoj obali (44%), a više od tri puta Hrvatsku je posjetilo 22 posto inozemnih posjetitelja. Većinom dolaze iz zemalja zapadne Europe (55%), za Hrvatsku su se odlučili zbog preporuke obitelji ili prijatelja (36%), a sve veći dio njih informacije o Hrvatskoj traži i putem interneta (29%).

Čak polovica stranih posjetitelja je u Hrvatsku došla zrakoplovom, a 16 posto njih manjak zračnih luka smatra nedostatkom koji bi se trebao popraviti. Istraživanje je također pokazalo da čak 71% turista u Hrvatsku dolazi u vlastitom aranžmanu, dok ih 23% dolazi putem turističkih agencija. Polovica ostaje u Hrvatskoj između četiri i deset dana (49%), a značajan broj turista ostaje i do tri tjedna (29%). Većina putuje u društvu obitelji i prijatelja.

Potrošačke navike ostale iste
Iako su morali dulje štedjeti za godišnji odmor, potrošnja je ipak ostala približno ista kao i prošle godine. 40% ispitanih je odgovorilo da planira potrošiti isti iznos kao i prošle godine, a gotovo trećina planira potrošiti i više (27%). Manje planira potrošiti 19% ispitanih turista.

Većina turista (58%) je, naime, i ovo ljeto planirala potrošiti do 50 eura na dan bez troškova smještaja. Četvrtina turista troši između 50 i 100 eura dnevno, dok samo 8 posto njih planira potrošiti iznad 100 eura. Istraživanje je pokazalo da žene troše manje iznose, dok su turisti koji troše iznad sto eura dnevno gotovo isključivo muškarci. Turisti, također, Hrvatsku ne smatraju preskupom. 45% ispitanih smatra da su cijene u Hrvatskoj slične onima u ostalim mediteranskim zemljama, a 22% njih Hrvatsku smatra i jeftinijom od ostalih zemalja na Mediteranu. 19% turista nije zadovoljno cijenama i Hrvatsku je ocijenilo skupljom.

Raste udio plaćanja karticama
Iako je plaćanje gotovinom i dalje dominantno, udio kartičnog plaćanja se povećao u odnosu na prošlu godinu posebno kad je riječ o plaćanju za hranu i zabavu (11% vs. 18%).

Privatni (34%) i hotelski smještaj (34%) je podjednako popularan među stranim turistima, dok ih 9% odsjeda u kampovima. Hotele više koriste obitelji, a apartmanski smještaj mlađi posjetitelji.

Plaćanje karticama je popularnije među hotelskim gostima (38%), dok oni koji odsjedaju u privatnom smještaju i dalje preferiraju plaćanje gotovinom. Čak 54 posto inozemnih turista se hrani u restoranima, a 19 posto ih pritom plaća karticama. U trgovačkim lancima hranu kupuje trećina gostiju (33%), a 9 posto ih koristi platne kartice. Najpopularnija platna kartica među inozemnim gostima je i dalje Visa s udjelom od 42% za plaćanje smještaja i 42% za plaćanje zabavnih sadržaja.

Turisti zadovoljni ponudom
Čak polovica inozemnih turista ocjenjuje hrvatsku shopping ponudu dobrom (50%), trećina ponudu smatra prosječnom (30%), 11 posto ponudu ocjenjuje izvanrednom, a 10 posto turista smatra da je shopping ponuda u Hrvatskoj siromašna.

No, većini turista kupovina u Hrvatskoj i nije od presudne važnosti (45%), od umjerene važnosti je za 39 posto ispitanih, dok 17 posto inozemnih turista kupovinu smatra iznimno važnom. Male trgovine su zanimljivije većini turista (29%), no značajan je i interes za velikim trgovačkim centrima (27%).

Ispitivanje je, isto tako, pokazalo i da su inozemni turisti zadovoljni svojim ljetovanjem u Hrvatskoj jer se čak 45 posto njih planira vratiti, a više od polovice (51%) je odgovorilo da će se vjerojatno vratiti još jednom u Hrvatsku. Prekrasnu hrvatsku prirodu i dalje većina turista smatra najatraktivnijom u Hrvatskoj (47%), a 19 posto je zadovoljno ponudom zabavnih sadržaja (noćni život, festivali, zabave). No, mnogi smatraju da bi Hrvatskoj trebalo više klubova (35%), bolji javni prijevoz (27%), jeftiniji taksiji (24%), bolji izbor restorana (18%), više zračnih luka (16%), ali i rasprostranjenije prihvaćanje platnih kartica (12%).

Turisti smatraju i da bi se financijske usluge, koje su na raspolaganju turistima u Hrvatskoj, mogle poboljšati. Samo ih je 19 posto najvišom ocjenom ocijenilo financijske usluge koje su im bile dostupne tijekom ljetovanja.

Gorana Perišić Kranjčec, Visa country manager za Hrvatsku je izjavila da rezultati istraživanja donose nove pokazatelje koji su korisni svima koji se bave turizmom u Hrvatskoj. "Visa istraživanje o navikama stranih turista u Hrvatskoj 2012. godine donosi zanimljive uvide kako za Visu tako i za vlasnike trgovina, tour operatore i vlasnike hotela. Dnevna potrošnja, unatoč globalnoj recesiji, se nije smanjila, a povjerenje u plaćanje kreditnim karticama, među kojima prednjači Visa, sve više raste. Mi ovo vidimo kao priliku svima onima koji se bave turizmom da se prilagode ovom načinu poslovanja. Visa već sada turistima olakšava trošenje novca u Hrvatskoj s obzirom da je široko rasprostranjena u Hrvatskoj, ali i globalno."

"Visa istraživanje o navikama stranih turista u Hrvatskoj, s obzirom na to da je provedeno u četiri grada (Dubrovnik, Split, Zadar i Zagreb), daje, prije svega, sliku gradske turističke potražnje u Hrvatskoj, u mjesecu kolovozu. Rezultati Visa istraživanja, posebice oni koji se odnose na učestalost dolaska stranih gostiju u Hrvatsku ili na turističke izdatke, zbog toga su teško usporedivi s rezultatima istraživanja TOMAS Ljeto, jedinog kontinuiranog istraživanja kojeg svakih nekoliko godina provodi Institut za turizam, a čiji su rezultati reprezentativni za cjelovitu ljetnu turističku potražnju u sedam obalnih županija. U nekim segmentima Visa istraživanje potvrđuje nalaze dosadašnjih istraživanja zadovoljstva turista u Hrvatskoj, bilo da se radi o gradovima, obali i otocima, nacionalnim parkovima ili kulturnim atrakcijama - bez obzira na vrstu smještaja ili sociodemografska obilježja, turisti u Hrvatskoj uvijek su najzadovoljniji ljepotom naše prirode. Istodobno su ponuda zabave, kupnje, gastronomije ili javnog prijevoza u našim destinacijama elementi kojima su gosti manje zadovoljni, a čije unapređenje može potaknuti i veće prosječne turističke izdatke", izjavila je ravnateljica hrvatskog Instituta za turizam, Sanda Čorak.

Direktor Turističke zajednice grada Splita, Vedran Matošić, smatra da se još puno može učiniti na turističkoj ponudi. "Rezultati jasno pokazuju da se još puno toga može napraviti na poticanju svjesnosti kako turista tako i poduzetnika koji se bave turizmom o mogućnostima plaćanja platnim karticama. Jedan naš trgovački centar je tijekom ljeta u Splitu proveo kampanju s Visa karticom i kampanja je dala veoma pozitivne rezultate. Svi bismo se trebali što više truditi i našim turistima ponuditi što je više moguće usluga kako bi im boravak u Hrvatskoj bio što ugodniji", izjavio je Matošić.

Izvor: limun.hr
Ključne riječi:
Dubrovnik ~ Hrvatska ~ Odmor ~ Potrošnja ~ Turizam

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,06860 0,00
0,11%
GBP
0,85945 0,00
-0,12%
CHF
0,97740 0,01
0,51%
JPY
165,57000 0,34
0,21%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,75 €
23.04.2024
0,00%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 24.04. 16:00  2785,53
-1,53
-0,05
CROBEX10* 24.04. 16:00  1685,35
-5,49
-0,32
CROBEX10tr* 24.04. 16:00  1832,13
-5,96
-0,32
ADRIAprime* 24.04. 16:00  1871,16
-3,50
-0,19
CROBISTR* 24.04. 16:31  173,0057
0,01
0,01
CROBIS* 24.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:23 24.04.2024)
(17:08:23 24.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KODT2
1.470,00 €
2,08%
250.550,00 €
RIVP
5,22 €
0,38%
92.939,04 €
7SLO
26,29 €
0,54%
70.799,79 €
HPB
230,00 €
2,68%
48.606,00 €
ZABA
16,70 €
-0,89%
44.633,20 €
KODT
1.480,00 €
5,71%
36.770,00 €
HT
30,50 €
-0,33%
33.679,40 €
7BET
13,85 €
0,14%
27.921,60 €
ZVCV
15,20 €
44,76%
27.065,30 €
KOEI
256,00 €
0,00%
21.550,00 €
Redovni dionički promet:   
787.946,03 €
Redovni obveznički promet:   
47.503,17 €
Sveukupni promet:   
835.449,20 €