NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

POSLOVANJEObjavljeno: 20.05.2015
Sto najmoćnijih brendova svijeta vrijedi 2,9 bilijuna dolara

Sto najmoćnijih brendova svijeta vrijedi 2,9 bilijuna dolara

Tradicionalna analiza Millward Browna otkriva da je financijska ′težina′ najvažnijih kompanija u protekloj godini skočila za 12 posto te da su vodeća imena predvodnici oporavka.

Gotovo tri bilijuna dolara iznosila je lani vrijednost najmoćnijih sto globalnih brendova.

Tvrde tako analitičari Milllward Browna svojom tradicionalnom TOP 100 Most Valuable Global Brands ljestvicom koja je ujedno i još jedan dokaz da su najveća korporativna imena našeg doba lani, nakon nekoliko sumornih kriznih godina, bili predvodnici globalnog oporavka. Naime, vrijednost 100 najvećih u 2014. je porasla za 12 posto, a usporede li se brojke s 2006. godinom, riječ je gotovo dvostruko većem iznosu. Ukupno gledano, stotinu najmoćnijih lani je svoju brend "težinu" povećalo za 310 milijardi dolara.

Štoviše, 10 od ukupno 14 kategorija u tom je smislu ostvarila dvoznamenkast rast, što je, tumače u Millward Brownu, najbolji pokazatelj da svjetsko gospodarstvo od oporavka korača prema novom uzletu. Nimalo neočekivano, tehnološke kompanije apsolutno su dominantne na ovoj globalnoj ljestvici. Ocrtava to i sam njezin vrh gdje prve tri pozicije drže "tech" divovi - Google, Apple i Microsoft. Što se tiče tempa rasta brend vrijednosti, najbolji skor imaju kompanije u industriji ljepote i izgleda, 10 najjačih imena te branše lani je svoju vrijednost povećala čak 29 posto.

Istodobno je samo 18 brendova izgubilo na vrijednosti u usporedbi s ljestvicom za prethodnu godinu u kojoj je takav negativan trend osjetilo njih 32. Kad je pak riječ o brendovima s najvećim potencijalom za budući rast, analitičari, naravno uz Apple i Google, istiću i Facebook. Ta je društvena mreža, obrazlažu, i dalje inovativna i predstavlja brend bez kojih velik dio ljudi naprosto ne može. Tu je i Ikea koja se uspješno pozicionirala kao drukčija od ostalih u branši jer nudi povoljnu kvalitetu. I Red Bull je prozvan potentnim imenom, a svijetla budućnost predviđa se i PingAnu, Construction Banku i Verizonu.

Vječni rivali
A što se događa među najboljima od najboljih? To je Google s trogodišnje vladavine svrgnuo Apple, barem tako ocjenjuje analiza ove analitičke kuće. No tu svakako treba napomenuti da su vodeće tri pozicije na različitim ljestvicama uspješnosti top brendova gotovo uvijek drukčije posložene, uglavnom zbog razlika u metodologijama koju pojedini analitičari koriste. No bilo kako bilo, na spomenutoj ljestvici vrijednost Googlea procijenjena je na 158,8 milijardi dolara i rasla je čak 40 posto. Najveći rival Apple, tvrde u Millward Brownu, na vrijednosti je izgubio 20 posto i nju sad procjenjuju na 147,8 milijardi dolara. Trećeplasirani IBM je s minusom od četiri posto na iznosu od 107,5 milijardi, a Microsoft je rastao 29 posto na 90,1.

Slijedi McDonalds s vrijednošću od 85,7 milijardi dolara, dok je Coca-Cola završila izvan Top 5, na šestom mjestu.Promatra li se ukupan skor globalnih brendova s obzirom na geografsku pripadnost, jasno je da su Sjeverna Amerika i Europa glavni pokretači rasta, dok su brendovi s BRIC tržišta usporili. U Millward Brownu napominju kako je samo 14 kompanija s brzorastućih tržišta dospjelo na njihovu ljestvicu, dok je godinu ranije bilo riječ o 17 imena. S druge strane, kineske kompanije ojačale su svoj plasman. Iako je njihov broj na Top 100 ljestvici u 2014. smanjen za jedan na 11, ipak je riječ o velikom napretku, s obzirom da ih je na tom elitnom popisu 2006. bilo tek dvoje.

Slavni debitanti
Prošlogodišnji popis ove analitičke kuće pokazuje i da su na ljestvici debitirali LinkedIn i Paypal, najbržerastuće predvodi Tencent, dok je pretraživač Baidu skočio za 46 posto, što je, uvjereni su analitičari, dokaz rastućeg utjecaja kineskih brendova. Planetarno popularni facebook drugi je po veličini kad je u pitanju tempo rasta vrijednosti, u plusu je 68 posto. Amazon, također novak na ovom popisu, imao je rast od 41 posto te je dosegnuo vrijednost od 64,3 milijarde dolara. I tu se opet vraćamo na zaključak kako su "tech" brendovi vladari ove ljestvice.

Gotovo trećina ukupne vrijednosti Top 100 brendova odnosi se baš na one iz tog sektora. S druge strane, trgovci imaju najmanje razloga za slavlje, ponajviše zbog uzleta online šoping kulture. Zanimljivo je da je lani vrijednost rasla, iako sporijim tempom, i brendovima koji nisu sinonim za zdrav život, koji je postao jedna od glavnih potrošačkih preokupacija novog doba. Kompanije koje se bavi brzom hranom ukupno su zabilježile rast od 10 posto, a bezalkoholna pića četiri posto. Iako telekomi nisu proživljavali najsvjetlije trenutke, branši je, ukupno gledano, vrijenost rasla osam posto. Energetski sektor doživio je, pak, najniži rast - svega tri posto.

Izvor: poslovni.hr
Ključne riječi:
Millward Brown ~ analiza ~ kompanije ~ brend

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,06740 0,00
0,40%
GBP
0,86050 0,00
-0,32%
CHF
0,97240 0,00
0,32%
JPY
165,23000 0,72
0,44%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,75 €
22.04.2024
0,32%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 23.04. 16:00  2787,06
-16,36
-0,58
CROBEX10* 23.04. 16:00  1690,84
-9,57
-0,56
CROBEX10tr* 23.04. 16:00  1838,09
-10,41
-0,56
ADRIAprime* 24.04. 09:18  1875,49
0,83
0,04
CROBISTR* 23.04. 16:31  172,994
0,01
0,01
CROBIS* 23.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:58 23.04.2024)
(17:08:58 23.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ERNT
206,00 €
-0,48%
169.194,00 €
PODR
154,50 €
-1,59%
155.512,00 €
HT
30,60 €
0,00%
122.141,20 €
7CASH
101,79 €
0,01%
100.059,57 €
ADRS2
61,40 €
-0,97%
97.238,00 €
ZABA
16,85 €
0,00%
70.986,90 €
ATGR
56,50 €
-0,88%
58.809,50 €
RIVP
5,20 €
0,00%
56.244,72 €
KODT2
1.440,00 €
3,60%
30.060,00 €
HPB
224,00 €
1,82%
26.870,00 €
Redovni dionički promet:   
1.013.208,26 €
Redovni obveznički promet:   
35.007,50 €
Sveukupni promet:   
1.318.615,76 €