NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 18.07.2007

Luka Denona: Država ne skrbi o sigurnosti riječke zračne luke

Župan PGŽ traži od Vlade izmjene zakona i predaju vlasničkog udjela Županiji, kako bi sama našla ulagače. Tražimo od Vlade da svoj vlasnički udjel koji ima u Zračnoj luci Rijeka prenese na Primorsko-goransku županiju kako bismo onda mogli pronaći zainteresiranog partnera za ulaganje u razvoj i održavanje našeg aerodroma, ali i jače oživljavanje zračnog prometa, pa i domaćeg! Ako netko misli da to nije moguće zbog zakona, upravo svjedočimo koliki se broj zakona na brzinu usvaja u Saboru; vjerujemo da se u kolopletu tih izmjena i dopuna može usvojiti i izmjena tog zakona koji će omogućiti prijenos državnog vlasništva na PGŽ, revolitirano je poručio primorsko-goranski dožupan Luka Denona jučer na konferenciji za novinare, koju je održao s članovima NO-a Zračne luke Rijeka, Natašom Zrilić i Čedom Salevićem.
Skupština dioničara
Povod je bio prekid skupštine dioničara u ponedjeljak, odnosno odbijanje da se u dnevni red sjednice uvrsti prijedlog Uprave o zahtjevu za odobrenje državnih jamstava nužnih za kreditno zaduženje Zračne luke Rijeka od 28 milijuna kuna, hitno potrebnih za ulaganja u obnovu aerodromske infrastrukture na Krku. Prijedlog je odbijen, kako je rečeno, uz obrazloženje ministra Kalmete da Uprava aerodroma nije jasno naznačila što se očekuje od skupštine. Stoga je Denona jučer prozvao Kalmetu, ali i premijera Sanadera, "s obzirom da Kalmeta ništa ne radi što Sanader ne zna", kako je to rekao Denona, da su direktno odgovorni za uništavanje državne imovine i moguće zatvaranje riječkog aerodroma. Dugogodišnje zanemarivanje ulaganja u riječki aerodrom dovelo je do apsurda; postavlja se i pitanje sigurnosti zračne luke. Mali dioničari koji imaju 40 posto u Zračnoj luci Rijeka nisu željeli sudjelovati u farsičnoj skupštini i biti kulisom za njezino održavanje, a da pritom ne mogu sudjelovati u odlučivanju o budućnosti aerodroma, naveo je Denona. Prema važećem Zakonu o zračnim lukama, u svima je 55 posto u vlasništvu države. Paketom upravlja resorno ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka. Po 20 posto u vlasništvu je županije na čijem se teritoriju zračna luka nalazi, u ovom slučaju PGŽ, potom je deset posto vlasnik Grad Rijeka (sjedište županije), a ostatak vlasništva podijeljen je zainteresiranim općinama ili gradovima. U slučaju riječkog aerodroma vlasnici su još i Crikvenica, Krk, Omišalj i Opatija - najveća turistička središta regije koji razvoj turizma i baziraju na zračnom prometu. PGŽ traži vlasništvo nad cijelim aerodromom jer po volji aktualnih vlasnika ne može se unaprijediti njegovo redovno održavanje. Sadašnji većinski vlasnik, država, u riječki aerodorom ne želi investirati. Niz godina pak država izdaje jamstva za ulaganja u neke hrvatske aerodrome. U dubrovački je uložila 30 milijuna eura, a u splitski čak 50 milijuna eura. Obnavlja se i zadarska zračna luka koja godišnje plaća čak 250.000 eura Ryan Airu da leti preko nje. Riječku zračnu luku zaobilazi čak i državni avioprijevoznik, Croatia Airlines, koji nema nijedan let. Suvišno je uopće podsjećanje da poslovni ljudi najnaprednije hrvatske regije kako bi otputovali u Dubrovnik moraju, primjerice, voziti nedovršenom autocestom do zagrebačkog Plesa, ili pak krenuti autom po Jadranskoj magistrali i negdje se na pola puta priključiti na AC Zagreb - Split ili putovati cijelu noć brodom do Dubrovnika.
Jednak tretman
Primorsko-goranska županija, kao jedna od najnaprednijih u zemlji ima pravo tražiti da većinski vlasnik tretira riječki aerodrom barem jednako kao i ostale u zemlji, tumači Denona. On je potvrdio i da već postoji interes dvaju potencijalnih strateških partnera za ulaganja u Zračnu luku Rijeka. Jedan od njih već je u pregovorima za ulaganja i privatizaciju praškog aerodroma, no zbog delikatnosti procesa ni Salević ni Denona nisu željeli govoriti o imenima. Tek su rekli da je jedan poslao pismo namjere dok je drugi, a riječ je o domaćoj kompaniji te jednom inozemnom interesentu, voljnost ulaganja potvrdio usmeno. Spornih 28 milijuna kuna, čija se visina i ne čini toliko nerazumno s obzirom na druge troškove države, nužni su za obnovu aerodromske piste, zatim svjetosne signalizacije, sustava hidranata, potom i za obnovu pristanišne zgrade, kao i elektronike. Koliko je riječki aerodrom tehnološki zaostao, svjedoči i podatak da je do nedavno na njemu osoblje ručno ispisivalo imena letova polazaka i dolazaka na ploči; od prije nekoliko mjeseci postoje kompjuterizirani displeji kao na većini prosječno civiliziranih aerodroma, čiju je nabavu financirala županija.

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,06530 0,00
-0,24%
GBP
0,85620 0,00
-0,01%
CHF
0,96800 0,00
-0,25%
JPY
164,68000 -0,14
-0,08%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,47 €
18.04.2024
0,00%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 19.04. 16:00  2799,37
-3,94
-0,14
CROBEX10* 19.04. 16:00  1698,51
1,11
0,07
CROBEX10tr* 19.04. 16:00  1846,43
1,21
0,07
ADRIAprime* 19.04. 15:54  1883,43
4,15
0,22
CROBISTR* 19.04. 16:31  172,9705
0,01
0,01
CROBIS* 19.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:07:56 19.04.2024)
(17:07:56 19.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ATGR
56,50 €
0,00%
165.386,50 €
ZABA
16,90 €
-0,29%
112.780,20 €
ATPL
44,10 €
2,56%
80.061,90 €
ERNT
207,00 €
-0,48%
67.333,00 €
HT
30,50 €
0,00%
52.721,00 €
KODT2
1.380,00 €
-3,50%
51.780,00 €
ADRS2
62,40 €
0,65%
48.625,20 €
ADRS
84,00 €
0,00%
40.152,00 €
JDOS
460,00 €
-4,17%
39.164,00 €
KODT
1.440,00 €
-0,69%
28.880,00 €
Redovni dionički promet:   
849.033,89 €
Redovni obveznički promet:   
20.002,00 €
Sveukupni promet:   
1.999.035,89 €