- 16.04.2024 Oštar pad prihoda Ericssona u prvom tromjesečju
- 16.04.2024 Končar D&ST predložio isplatu 131 posto veće dividende n...
- 16.04.2024 EU tržišta OTVARANJE: Burze pale više od 1 posto
- 16.04.2024 Inflacija u ožujku 4,1 posto
- 16.04.2024 Šest tvrtki zainteresirano za kupnju 3. maja Rijeka 1905
- 19.04.2024 ZB conservative - završena početna ponuda
- 12.04.2024 PRIPAJANJE: Fond InterCapital Conservative Balanced pripojen je fondu InterCapital Balanced
- 17.01.2024 Oporezivanje kapitalnih dobitaka za 2023. godinu
- 18.12.2023 Kroz raznolikost do uspjeha
- 22.11.2023 Kako se određuje prinos na obveznice?
- 16.04.2024 Komentar tržišta - Eurizon Asset Management Croatia - ožujak 2024.
- 16.04.2024 Komentar tržišta - ZB Invest - ožujak 2024.
- 16.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 15.04.2024. - OTP Invest
- 09.04.2024 Regionalna tržišta kapitala - Rumunjska
- 08.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 08.04.2024. - OTP Invest
- 19.04.2024 Mirovinski fondovi - Većina Mirexa u minusu
- 19.04.2024 U HGK uručene godišnje nagrade za najbolje investicijske fondove u Hrvatskoj
- 19.04.2024 Ususret Svjetskom danu investicijskih fondova – glavni trendovi hrvatskog tržišta
- 19.04.2024 ZB conservative - završena početna ponuda
- 16.04.2024 Mirovinski fondovi - Svi Mirexi u minusu
- 19.04.2024 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili tjedni gubitak
- 19.04.2024 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka, Atlantic grupa najlikvidnija
- 19.04.2024 Iranske poruke spustile cijene nafte prema 86 dolara
- 19.04.2024 ZSE INTRADAY: Crobexi oslabili treći dan zaredom, trgovanje oprezno
- 19.04.2024 EU tržišta OTVARANJE: Burze pod pritiskom napetosti na Bliskom istoku
- 18.04.2024 Nagli pad potražnje za ASML-ovim strojevima za čipove
- 16.04.2024 Oštar pad prihoda Ericssona u prvom tromjesečju
- 12.04.2024 Njemački proizvođač baterija u problemima
- 11.04.2024 EBRD u plusu u 2023.
- 04.04.2024 2023. je bila sva u znaku rasta
- 19.04.2024 Cijene zlata stabilne
- 19.04.2024 Croatia Airlines obavio prve letove s održivim zrakoplovnim gorivom
- 19.04.2024 RBI očekuje zahtjev ECB-a o ubrzanom smanjivanju poslovanja u Rusiji
- 19.04.2024 Nazire se dno za njemačku kemijsku industriju
- 19.04.2024 Krajem ožujka 1,64 milijuna zaposlenih, nezaposlenost 6,2 posto
DIREKTORICA JGL-AObjavljeno: 23.05.2016
′HZZO nas stalno pritišće da snizimo cijenu lijekova′
Podijeli sadržaj: | ||||
Nakon teške 2014. riječki JGL je uspio stabilizirati poslovanje. Prošlu godinu završio je s rastom ukupnih prihoda za tri posto na 624,5 milijuna kuna i dobiti za devet posto na 19,7 milijuna kuna. U planu su širenja na nova tržišta, a s tim povodom tportal je razgovarao s direktoricom razvoja poslovanja u JGL-u Dunjom Siuc Valković.
Rusija i Ukrajina vaša su ključna tržišta. Na ruskom ste tržištu u 2015. imali rast prihoda za gotovo četiri posto. Kakva je situacija u Ukrajini? Razmišljate li o povlačenju s tog tržišta?
Točno. Usprkos krizi uspjeli smo zadržati svoje pozicije na tržištu Rusije i čak malo rasti u prihodima. U Ukrajini je situacija bila potpuno drukčija zbog krajnje nestabilne političke situacije. Generalno, najveći utjecaj na poslovanje na našoj Regiji CIS ima pad potražnje i rast cijena zbog slabljenja lokalnih valuta, posebice se to odnosi na Ukrajinu. Međutim, za sada efekt u padu prodaje nije drastičan, ne razmatramo povlačenje s tržišta, dapače, i dalje tražimo svoju priliku na njemu. U svakodnevnom smo kontaktu s ukrajinskim zaposlenicima, te aktivno razvijamo strategije održavanja sa što manjim padom prodaje i što većim aktivnostima na tržištu. Zbog izazova s kojima smo bili suočeni na tržištima CIS-a, tijekom protekle dvije godine morali smo maksimalno optimizirati poslovne procese i podići razinu troškovne efikasnosti. Jedino smo tako uspjeli kompenzirati gubitak od 120 milijuna kuna prihoda.
Gubitak koji je nastao prvenstveno zbog pada vrijednosti rublja?
Tako je. Od početka krize ruski rubalj u odnosu na euro drastično je devalvirao, odnosno vrijednost mu je došla na pola. Preciznije, u jednom trenutku euro je dosegnuo nezamislivu razinu od 90 rubalja naspram nekadašnjih 40 rubalja za euro. Iako je mnogo faktora koji utječu na devalvaciju, najsnažnija korelacija svakako se stvara između cijene barela sirove nafte i vrijednosti rublja. Zahvaljujući korištenju financijskih instrumenata zaštite od promjene tečaja, tzv. ugovora forward, postigli smo značajno povoljniji neto efekt tečajnih razlika u usporedbi s 2014. S obzirom na to da je portfelj JGL-a na tržištima Regije CIS dijelom iz kategorije OTC - utjecaj rublja na prihode malim smo dijelom uspjeli ublažiti korekcijom cijena, a paralelno smo svoje aktivnosti usmjerili na kontinuiranu distribuciju i rad s kupcima. Važno je da je naša pozicija lidera u segmentu nasal saline u Rusiji učvršćena, s 40. dignuli smo se na 33. mjesto rang-liste na kojoj je više od dvije tisuće farmaceutskih kompanija. To svakako potvrđuje ispravnost naše poslovne strategije, ali i činjenicu da se kriza odražava na poslovanje mnogih.
Zbog čega ste imali pad prodaje od pet posto na domaćem tržištu?
Suočavamo se s kontinuiranim pritiskom HZZO-a na industriju, na smanjenje cijena lijekova na listama. U određenim proizvodima cijene su na razini 20 posto prosječnih referentnih cijena u EU-u. Politika lijekova koja se posljednjih godina u Hrvatskoj vodila sastojala se jednim dijelom u nedorečenosti pojedinih odredaba Pravilnika, a drugim dijelom u njegovoj nedosljednoj primjeni što je dovelo do neracionalne potrošnje javnih sredstava za lijekove.
Rezultat takve politike pokazuje kako su domaći proizvođači lijekova, okupljeni unutar HUP-UPL-a imali na domaćem tržištu u 2014. pad prihoda od 295,40 milijuna kuna dok su istovremeno ostale inozemne kompanije na hrvatskom tržištu ostvarile rast za 242,30 milijuna kuna. JGL u protekle tri godine na domaćem tržištu bilježi pad od čak 60 milijuna kuna poslovnih prihoda! Najave nove Vlade usmjerene su na snažno poticanje domaćeg gospodarstva u cilju oporavka države, pri čemu farmaceutska industrija pripada grupi strateških industrija. Nadamo se da će u skorije vrijeme nelogičnosti i netransparentnosti sustava biti ispravljene.
Uspijevate li komunicirat s državnim institucijama? Tražite li otklanjanje poslovnih barijera?
Zahvaljujući velikom angažmanu svih članica HUP-a - Udruge domaćih proizvođača lijekova, unaprijeđena je komunikacija s utjecajnim sudionicima, otvorena je rasprava, no sve ostalo je nepromijenjeno. I dalje poslujemo u neuređenim i netransparentnim odnosima, borimo se s lošim propisima. U takvom okruženju jako je otežano dugoročno planirati i postavljati ostvarive ciljeve poslovanja. U ovom trenutku u tijeku su neki procesi koji za cilj imaju uređenje pitanja politike lijekova u Republici Hrvatskoj, i iskreno se nadamo podršci i zaštiti industrije koja je proglašena strateškom. Naša su očekivanja ta da će u narednom razdoblju svi sudionici i partneri prepoznati i konkretnim mjerama potvrditi važnost domaćih proizvođača lijekova na dobrobit pacijenata, društva i utjecaja na gospodarski razvoj države.
JGL posluje na dvadesetak tržišta svijeta. Koja su vam tržišta trenutačno u fokusu?
Osim operacija na Regijama JIE i CIS, na svim ostalim tržištima poslujemo suradnjom s partnerima u tzv. modelu business to business (B2B). Fokus je tvrtke prvenstveno na tržištu EU-a koje nam je ulaskom Hrvatske postalo na neki način prošireno domaće tržište. To je vrlo saturirano tržište, no za dobro selektirane i cjenovno konkurentne proizvode s dodanom vrijednošću, to je tržište jasnih regulatornih zahtjeva i definiranih pravila komercijalnih aktivnosti još uvijek velika prilika i potencijal za razvijanje poslovanja. Nedavno smo, primjerice, ugovorili licencnu suradnju na tržištu Španjolske - partner je svoj oftalmološki portfelj osnažio našim proizvodima Vizol S.
Osim EU-a, fokus je JGL-a na rastućim tržištima regija MENA i ASEAN. Radi se o regijama s visokim stopama rasta farmaceutskog poslovanja, a segmenti u kojima možemo ponuditi zanimljiv portfelj još su nepokriveni. Postoji potreba za kvalitetnim i inovativnim proizvodima. Ulaskom Hrvatske u EU dobili smo jaču percepciju kompanije na tim tržištima gdje još uvijek europska kvaliteta ima vrlo pozitivan imidž i sinonim je za proizvode visoke kvalitete.
U proteklom smo razdoblju na tržištu MENA (Bliski istok i Sjeverna Afrika) potpisali četiri ugovora o suradnji za portftelje nazalnih sprejeva i oftalmoloških proizvoda. Prvi izvoz nedavno smo ostvarili u UAE-u, a sljedeća tržišta koja će krenuti s prodajom su Saudijska Arabija, Irak i ostale zemlje zaljeva. Za Saudijsku Arabiju, koja je najveće tržište u regiji, potpisali smo ugovor s vodećim proizvođačem/distributerom, tvrtkom Tabuk Pharmaceuticals, a suradnja će se proširiti već ove godine našim razvojnim i inovativnim proizvodima.
Također, tijekom 2016. u planu nam je realizacija tri do četiri nova ugovora na ovoj regiji, velik potencijal vidimo u tržištu Jordana, i to u području oftalmologije i sprejeva za nos. Važno je napomenuti i kako s najjačom kompanijom regije potpisujemo ugovor za nekoliko tržišta (tzv. multicountry deal) što će nam omogućiti bržu realizaciju prodaje.
Kakav potencijal prepoznajete u Regiji ASEAN? Nedavno ste bili u Koreji. Što očekujete od tog tržišta?
U regiji ASEAN JGL je nedavno potpisao tri ugovora koja uključuju tržišta Vijetnama, Indonezije, Singapura, Tajlanda, Malezije, Filipina i Tajvana, a posebno interesantno nam je tržište Koreje u kojoj smo boravili prošlog mjeseca.
JGL je prepoznat kao EU kompanija s velikim potencijalom u tehnološkoj platformi sterilnih otopina te se pregovara sa šest kompanija o mogućoj suradnji u oba smjera što bi uključilo i projekte zajedničkog razvoja i transfera know howa te JGL-a kao mjesta proizvodnje za proizvode ciljane za EU tržište.
Također, predstavnici industrije iskazali su velik interes za naše proizvode, posebice u segmentu sprejeva i oftalmika bez konzervansa. Dodatno, pozitivne okolnosti svakako proizlaze iz činjenice da je tamošnje farmaceutsko tržište jedno od najvećih u Aziji, a procjenjuje se da je 2013. vrijedilo 18,6 milijardi dolara. Očekuje se će do 2020. premašiti 24,3 milijarde. Državne potpore za međunarodna partnerstva i postupke u dijelu regulatornih zahtjeva provode se na transparentan i iznimno učinkovit način, što dodatno olakšava proces odobravanja lijekova.
Prisutni ste u SAD-u tvrtkom JGL North America. Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima i kakvi su vam planovi za američko tržište?
S obzirom na to da JGL svoj brz organski rast temelji na poslovanju B2B gdje su odabrani segmenti i klaster regije u kojima tvrtka može brzo ostvariti prihode, ali i strateški razvijati svoju konkurentsku poziciju, tržište SAD-a u kratkoročnom razdoblju nismo stavili u fokus operacija. Zbog stanja u CIS-u te visokih investicijskih ulaganja u kompleks Pharma Valley u visini od 50 milijuna eura, daljnja ulaganja u SAD realizirat ćemo modelom B2B.
U vašoj je ponudi više od 300 proizvoda. Koliko je od njih vaših originalnih brendova?
Naš portfelj dominantno čine proizvodi iz vlastitog razvoja koji su razvijeni, registrirani i proizvedeni u našim pogonima. Manji dio čine proizvodi koje razvijamo u suradnji s partnerima u smislu licenciranja. Međutim, kod plasmana na nova tržišta, proizvode uvijek pozicioniramo pod svoje brendove i stalno u njih ulažemo. Prepoznatljivost naših brendova je značajan pokazatelj snage na tržištu i stoga stalno pratimo tržište i analiziramo poziciju ključnih brendova. Naš Aqua Maris globalno čvrsto drži poziciju broja jedan u segmentu sprejeva s morskom vodom.
Svi naši brendovi intelektualno su vlasništvo kompanije i kao takvi predstavljaju značajnu vrijednost, naročito u korelaciji s tržišnom vrijednošću.
Planirate li u ovoj godini neke nove proizvode?
Dio je poslovne politike JGL-a oslanjanje na proizvode nastale u vlastitom razvoju. Fokusirani smo na lijekove u terapijskim grupama Lijekova za liječenje dišnih puteva i Lijekova za osjetila, tehnološki se tu radi o sterilnim kapima za oči, sprejevima za nos, gdje smo razvili i patentirali proizvode koji će biti prvi generici na tržištu, a na našoj specijaliziranoj tehnologiji BoV razvili smo proizvode u jedinstvenoj aplikaciji aerosol. Na četiri EU tržišta ove godine lansiramo i oftalmološki lijek koji je registriran putem postupka DCP. Također, imamo dugogodišnju suradnju s jednom etabliranom europskom kompanijom na pet projekata u kojima se razvijaju novi oblici očnih kapi s dodanom vrijednošću. Prvi takav lijek bit će ove godine lansiran na tržište EU-a.
S obzirom na različite registracijske kategorije i vremenske okvire, portfelj planiramo i balansiramo u odnosu na osiguravanje stalne dodane vrijednosti i kontinuiranog rasta prihoda. Ulaskom Hrvatske u EU u farma poslovanju otvorio se novi, veći prostor domaćeg tržišta. Registracijske procedure koje omogućavaju istovremenu registraciju lijekova na nekoliko tržišta kroz jedan postupak (DCP) daju nam stratešku mogućnost ranijeg lansiranja lijekova na tržištima što koristimo za nove proizvode iz razvoja. Prodaja tako registriranih lijekova ide isključivo kroz razvoj poslovanja tj. preko partnera u B2B poslovanju. U portfelju koji se može brzo lansirati je cijeli niz proizvoda medicinskih pomagala (medical device) koji jednom notifikacijom postaju dostupni za cijeli EU, što je sjajna prilika koju maksimalno pokušavamo koristiti.
Koji su glavni ciljevi tvrtke u narednih pet do deset godina?
Glavni su ciljevi tvrtke daljnja internacionalizacija poslovanja na ciljanim regijama, ali i realizacija novih prihoda postojećim i novim portfeljom te potpuna utilizacija tehnologije. Imamo snage samostalno realizirati postavljene strateške ciljeve, poštujući pritom postulate održiva rasta i razvoja. U tržišnom okruženju u kojem poslujemo potrebno je neprestano se mjeriti, uviđati u čemu smo bolji ili lošiji od konkurenata, osvještavati što moramo mijenjati da bismo dugoročno opstali. Posebno nas veseli finalizacija druge faze našeg najvećeg investicijskog projekta Pharma Valley, a koja se odnosi na izgradnju novog mikrobiološkog laboratorija. Projektom vrijednim 4,5 milijuna kuna zadovoljavamo visoke zahtjeve sustava kvalitete.
Uz značajno osnaženu tehnološku platformu i ishođene certifikate koji su potvrda kvalitete naših proizvoda i poslovnih procesa, vjerujemo da možemo prihvatiti nove izazove u poslovanju, realizirati različite modele suradnji s partnerima, što je preduvjet uspješne realizacije na globalnim tržištima.
Rusija i Ukrajina vaša su ključna tržišta. Na ruskom ste tržištu u 2015. imali rast prihoda za gotovo četiri posto. Kakva je situacija u Ukrajini? Razmišljate li o povlačenju s tog tržišta?
Točno. Usprkos krizi uspjeli smo zadržati svoje pozicije na tržištu Rusije i čak malo rasti u prihodima. U Ukrajini je situacija bila potpuno drukčija zbog krajnje nestabilne političke situacije. Generalno, najveći utjecaj na poslovanje na našoj Regiji CIS ima pad potražnje i rast cijena zbog slabljenja lokalnih valuta, posebice se to odnosi na Ukrajinu. Međutim, za sada efekt u padu prodaje nije drastičan, ne razmatramo povlačenje s tržišta, dapače, i dalje tražimo svoju priliku na njemu. U svakodnevnom smo kontaktu s ukrajinskim zaposlenicima, te aktivno razvijamo strategije održavanja sa što manjim padom prodaje i što većim aktivnostima na tržištu. Zbog izazova s kojima smo bili suočeni na tržištima CIS-a, tijekom protekle dvije godine morali smo maksimalno optimizirati poslovne procese i podići razinu troškovne efikasnosti. Jedino smo tako uspjeli kompenzirati gubitak od 120 milijuna kuna prihoda.
Gubitak koji je nastao prvenstveno zbog pada vrijednosti rublja?
Tako je. Od početka krize ruski rubalj u odnosu na euro drastično je devalvirao, odnosno vrijednost mu je došla na pola. Preciznije, u jednom trenutku euro je dosegnuo nezamislivu razinu od 90 rubalja naspram nekadašnjih 40 rubalja za euro. Iako je mnogo faktora koji utječu na devalvaciju, najsnažnija korelacija svakako se stvara između cijene barela sirove nafte i vrijednosti rublja. Zahvaljujući korištenju financijskih instrumenata zaštite od promjene tečaja, tzv. ugovora forward, postigli smo značajno povoljniji neto efekt tečajnih razlika u usporedbi s 2014. S obzirom na to da je portfelj JGL-a na tržištima Regije CIS dijelom iz kategorije OTC - utjecaj rublja na prihode malim smo dijelom uspjeli ublažiti korekcijom cijena, a paralelno smo svoje aktivnosti usmjerili na kontinuiranu distribuciju i rad s kupcima. Važno je da je naša pozicija lidera u segmentu nasal saline u Rusiji učvršćena, s 40. dignuli smo se na 33. mjesto rang-liste na kojoj je više od dvije tisuće farmaceutskih kompanija. To svakako potvrđuje ispravnost naše poslovne strategije, ali i činjenicu da se kriza odražava na poslovanje mnogih.
Zbog čega ste imali pad prodaje od pet posto na domaćem tržištu?
Suočavamo se s kontinuiranim pritiskom HZZO-a na industriju, na smanjenje cijena lijekova na listama. U određenim proizvodima cijene su na razini 20 posto prosječnih referentnih cijena u EU-u. Politika lijekova koja se posljednjih godina u Hrvatskoj vodila sastojala se jednim dijelom u nedorečenosti pojedinih odredaba Pravilnika, a drugim dijelom u njegovoj nedosljednoj primjeni što je dovelo do neracionalne potrošnje javnih sredstava za lijekove.
Rezultat takve politike pokazuje kako su domaći proizvođači lijekova, okupljeni unutar HUP-UPL-a imali na domaćem tržištu u 2014. pad prihoda od 295,40 milijuna kuna dok su istovremeno ostale inozemne kompanije na hrvatskom tržištu ostvarile rast za 242,30 milijuna kuna. JGL u protekle tri godine na domaćem tržištu bilježi pad od čak 60 milijuna kuna poslovnih prihoda! Najave nove Vlade usmjerene su na snažno poticanje domaćeg gospodarstva u cilju oporavka države, pri čemu farmaceutska industrija pripada grupi strateških industrija. Nadamo se da će u skorije vrijeme nelogičnosti i netransparentnosti sustava biti ispravljene.
Uspijevate li komunicirat s državnim institucijama? Tražite li otklanjanje poslovnih barijera?
Zahvaljujući velikom angažmanu svih članica HUP-a - Udruge domaćih proizvođača lijekova, unaprijeđena je komunikacija s utjecajnim sudionicima, otvorena je rasprava, no sve ostalo je nepromijenjeno. I dalje poslujemo u neuređenim i netransparentnim odnosima, borimo se s lošim propisima. U takvom okruženju jako je otežano dugoročno planirati i postavljati ostvarive ciljeve poslovanja. U ovom trenutku u tijeku su neki procesi koji za cilj imaju uređenje pitanja politike lijekova u Republici Hrvatskoj, i iskreno se nadamo podršci i zaštiti industrije koja je proglašena strateškom. Naša su očekivanja ta da će u narednom razdoblju svi sudionici i partneri prepoznati i konkretnim mjerama potvrditi važnost domaćih proizvođača lijekova na dobrobit pacijenata, društva i utjecaja na gospodarski razvoj države.
JGL posluje na dvadesetak tržišta svijeta. Koja su vam tržišta trenutačno u fokusu?
Osim operacija na Regijama JIE i CIS, na svim ostalim tržištima poslujemo suradnjom s partnerima u tzv. modelu business to business (B2B). Fokus je tvrtke prvenstveno na tržištu EU-a koje nam je ulaskom Hrvatske postalo na neki način prošireno domaće tržište. To je vrlo saturirano tržište, no za dobro selektirane i cjenovno konkurentne proizvode s dodanom vrijednošću, to je tržište jasnih regulatornih zahtjeva i definiranih pravila komercijalnih aktivnosti još uvijek velika prilika i potencijal za razvijanje poslovanja. Nedavno smo, primjerice, ugovorili licencnu suradnju na tržištu Španjolske - partner je svoj oftalmološki portfelj osnažio našim proizvodima Vizol S.
Osim EU-a, fokus je JGL-a na rastućim tržištima regija MENA i ASEAN. Radi se o regijama s visokim stopama rasta farmaceutskog poslovanja, a segmenti u kojima možemo ponuditi zanimljiv portfelj još su nepokriveni. Postoji potreba za kvalitetnim i inovativnim proizvodima. Ulaskom Hrvatske u EU dobili smo jaču percepciju kompanije na tim tržištima gdje još uvijek europska kvaliteta ima vrlo pozitivan imidž i sinonim je za proizvode visoke kvalitete.
U proteklom smo razdoblju na tržištu MENA (Bliski istok i Sjeverna Afrika) potpisali četiri ugovora o suradnji za portftelje nazalnih sprejeva i oftalmoloških proizvoda. Prvi izvoz nedavno smo ostvarili u UAE-u, a sljedeća tržišta koja će krenuti s prodajom su Saudijska Arabija, Irak i ostale zemlje zaljeva. Za Saudijsku Arabiju, koja je najveće tržište u regiji, potpisali smo ugovor s vodećim proizvođačem/distributerom, tvrtkom Tabuk Pharmaceuticals, a suradnja će se proširiti već ove godine našim razvojnim i inovativnim proizvodima.
Također, tijekom 2016. u planu nam je realizacija tri do četiri nova ugovora na ovoj regiji, velik potencijal vidimo u tržištu Jordana, i to u području oftalmologije i sprejeva za nos. Važno je napomenuti i kako s najjačom kompanijom regije potpisujemo ugovor za nekoliko tržišta (tzv. multicountry deal) što će nam omogućiti bržu realizaciju prodaje.
Kakav potencijal prepoznajete u Regiji ASEAN? Nedavno ste bili u Koreji. Što očekujete od tog tržišta?
U regiji ASEAN JGL je nedavno potpisao tri ugovora koja uključuju tržišta Vijetnama, Indonezije, Singapura, Tajlanda, Malezije, Filipina i Tajvana, a posebno interesantno nam je tržište Koreje u kojoj smo boravili prošlog mjeseca.
JGL je prepoznat kao EU kompanija s velikim potencijalom u tehnološkoj platformi sterilnih otopina te se pregovara sa šest kompanija o mogućoj suradnji u oba smjera što bi uključilo i projekte zajedničkog razvoja i transfera know howa te JGL-a kao mjesta proizvodnje za proizvode ciljane za EU tržište.
Također, predstavnici industrije iskazali su velik interes za naše proizvode, posebice u segmentu sprejeva i oftalmika bez konzervansa. Dodatno, pozitivne okolnosti svakako proizlaze iz činjenice da je tamošnje farmaceutsko tržište jedno od najvećih u Aziji, a procjenjuje se da je 2013. vrijedilo 18,6 milijardi dolara. Očekuje se će do 2020. premašiti 24,3 milijarde. Državne potpore za međunarodna partnerstva i postupke u dijelu regulatornih zahtjeva provode se na transparentan i iznimno učinkovit način, što dodatno olakšava proces odobravanja lijekova.
Prisutni ste u SAD-u tvrtkom JGL North America. Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima i kakvi su vam planovi za američko tržište?
S obzirom na to da JGL svoj brz organski rast temelji na poslovanju B2B gdje su odabrani segmenti i klaster regije u kojima tvrtka može brzo ostvariti prihode, ali i strateški razvijati svoju konkurentsku poziciju, tržište SAD-a u kratkoročnom razdoblju nismo stavili u fokus operacija. Zbog stanja u CIS-u te visokih investicijskih ulaganja u kompleks Pharma Valley u visini od 50 milijuna eura, daljnja ulaganja u SAD realizirat ćemo modelom B2B.
U vašoj je ponudi više od 300 proizvoda. Koliko je od njih vaših originalnih brendova?
Naš portfelj dominantno čine proizvodi iz vlastitog razvoja koji su razvijeni, registrirani i proizvedeni u našim pogonima. Manji dio čine proizvodi koje razvijamo u suradnji s partnerima u smislu licenciranja. Međutim, kod plasmana na nova tržišta, proizvode uvijek pozicioniramo pod svoje brendove i stalno u njih ulažemo. Prepoznatljivost naših brendova je značajan pokazatelj snage na tržištu i stoga stalno pratimo tržište i analiziramo poziciju ključnih brendova. Naš Aqua Maris globalno čvrsto drži poziciju broja jedan u segmentu sprejeva s morskom vodom.
Svi naši brendovi intelektualno su vlasništvo kompanije i kao takvi predstavljaju značajnu vrijednost, naročito u korelaciji s tržišnom vrijednošću.
Planirate li u ovoj godini neke nove proizvode?
Dio je poslovne politike JGL-a oslanjanje na proizvode nastale u vlastitom razvoju. Fokusirani smo na lijekove u terapijskim grupama Lijekova za liječenje dišnih puteva i Lijekova za osjetila, tehnološki se tu radi o sterilnim kapima za oči, sprejevima za nos, gdje smo razvili i patentirali proizvode koji će biti prvi generici na tržištu, a na našoj specijaliziranoj tehnologiji BoV razvili smo proizvode u jedinstvenoj aplikaciji aerosol. Na četiri EU tržišta ove godine lansiramo i oftalmološki lijek koji je registriran putem postupka DCP. Također, imamo dugogodišnju suradnju s jednom etabliranom europskom kompanijom na pet projekata u kojima se razvijaju novi oblici očnih kapi s dodanom vrijednošću. Prvi takav lijek bit će ove godine lansiran na tržište EU-a.
S obzirom na različite registracijske kategorije i vremenske okvire, portfelj planiramo i balansiramo u odnosu na osiguravanje stalne dodane vrijednosti i kontinuiranog rasta prihoda. Ulaskom Hrvatske u EU u farma poslovanju otvorio se novi, veći prostor domaćeg tržišta. Registracijske procedure koje omogućavaju istovremenu registraciju lijekova na nekoliko tržišta kroz jedan postupak (DCP) daju nam stratešku mogućnost ranijeg lansiranja lijekova na tržištima što koristimo za nove proizvode iz razvoja. Prodaja tako registriranih lijekova ide isključivo kroz razvoj poslovanja tj. preko partnera u B2B poslovanju. U portfelju koji se može brzo lansirati je cijeli niz proizvoda medicinskih pomagala (medical device) koji jednom notifikacijom postaju dostupni za cijeli EU, što je sjajna prilika koju maksimalno pokušavamo koristiti.
Koji su glavni ciljevi tvrtke u narednih pet do deset godina?
Glavni su ciljevi tvrtke daljnja internacionalizacija poslovanja na ciljanim regijama, ali i realizacija novih prihoda postojećim i novim portfeljom te potpuna utilizacija tehnologije. Imamo snage samostalno realizirati postavljene strateške ciljeve, poštujući pritom postulate održiva rasta i razvoja. U tržišnom okruženju u kojem poslujemo potrebno je neprestano se mjeriti, uviđati u čemu smo bolji ili lošiji od konkurenata, osvještavati što moramo mijenjati da bismo dugoročno opstali. Posebno nas veseli finalizacija druge faze našeg najvećeg investicijskog projekta Pharma Valley, a koja se odnosi na izgradnju novog mikrobiološkog laboratorija. Projektom vrijednim 4,5 milijuna kuna zadovoljavamo visoke zahtjeve sustava kvalitete.
Uz značajno osnaženu tehnološku platformu i ishođene certifikate koji su potvrda kvalitete naših proizvoda i poslovnih procesa, vjerujemo da možemo prihvatiti nove izazove u poslovanju, realizirati različite modele suradnji s partnerima, što je preduvjet uspješne realizacije na globalnim tržištima.
Izvor: tportal.hr
Podijeli sadržaj: | ||||
- 16.04.2024 Oštar pad prihoda Ericssona u prvom tromjesečju
- 16.04.2024 Končar D&ST predložio isplatu 131 posto veće dividende n...
- 16.04.2024 EU tržišta OTVARANJE: Burze pale više od 1 posto
- 16.04.2024 Inflacija u ožujku 4,1 posto
- 16.04.2024 Šest tvrtki zainteresirano za kupnju 3. maja Rijeka 1905
- 19.04.2024 ZB conservative - završena početna ponuda
- 12.04.2024 PRIPAJANJE: Fond InterCapital Conservative Balanced pripojen je fondu InterCapital Balanced
- 17.01.2024 Oporezivanje kapitalnih dobitaka za 2023. godinu
- 18.12.2023 Kroz raznolikost do uspjeha
- 22.11.2023 Kako se određuje prinos na obveznice?
- 16.04.2024 Komentar tržišta - Eurizon Asset Management Croatia - ožujak 2024.
- 16.04.2024 Komentar tržišta - ZB Invest - ožujak 2024.
- 16.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 15.04.2024. - OTP Invest
- 09.04.2024 Regionalna tržišta kapitala - Rumunjska
- 08.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 08.04.2024. - OTP Invest
- 19.04.2024 Mirovinski fondovi - Većina Mirexa u minusu
- 19.04.2024 U HGK uručene godišnje nagrade za najbolje investicijske fondove u Hrvatskoj
- 19.04.2024 Ususret Svjetskom danu investicijskih fondova – glavni trendovi hrvatskog tržišta
- 19.04.2024 ZB conservative - završena početna ponuda
- 16.04.2024 Mirovinski fondovi - Svi Mirexi u minusu
- 19.04.2024 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili tjedni gubitak
- 19.04.2024 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka, Atlantic grupa najlikvidnija
- 19.04.2024 Iranske poruke spustile cijene nafte prema 86 dolara
- 19.04.2024 ZSE INTRADAY: Crobexi oslabili treći dan zaredom, trgovanje oprezno
- 19.04.2024 EU tržišta OTVARANJE: Burze pod pritiskom napetosti na Bliskom istoku
- 18.04.2024 Nagli pad potražnje za ASML-ovim strojevima za čipove
- 16.04.2024 Oštar pad prihoda Ericssona u prvom tromjesečju
- 12.04.2024 Njemački proizvođač baterija u problemima
- 11.04.2024 EBRD u plusu u 2023.
- 04.04.2024 2023. je bila sva u znaku rasta
- 19.04.2024 Cijene zlata stabilne
- 19.04.2024 Croatia Airlines obavio prve letove s održivim zrakoplovnim gorivom
- 19.04.2024 RBI očekuje zahtjev ECB-a o ubrzanom smanjivanju poslovanja u Rusiji
- 19.04.2024 Nazire se dno za njemačku kemijsku industriju
- 19.04.2024 Krajem ožujka 1,64 milijuna zaposlenih, nezaposlenost 6,2 posto
- Koji fond odabrati
- Upute za izdavanje, otkup i zamjenu udjela u fondovima
- ZBI i HPB fondovi – obavijest
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q1 - 2024)
(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Erste Quality Equity | +12,06% | 5 | |||||
InterCapital Global Technology - klasa B | A | +11,60% | 5 | ||||
OTP indeksni | A | +11,36% | 4 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada | AKCIJA do 30.06. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 15.04.2021. do 30.06.2024., zaključno do 24:00.
InterCapital Nova Europa Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 30.06. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 30.06.2024., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 30.06. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 30.06.2024., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade za 2024. godinu.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Dollar Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Društvo InterCapital Asset Management donijelo je odluku o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve fondove kojima upravlja ICAM. Sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi InterCapital fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u InterCapital Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
Prospekt i pravila ZB Invest Funds krovnog UCITS fonda ZB CEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB conservative 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Asia Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB euroaktiv Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2025 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2030 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2040 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2055 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Portfolio 70 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB global 50 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB trend Podaci o fondu Ključne informacije - KIID |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 19.04. 16:00 | 2799,37 | -3,94 |
-0,14 |
|
CROBEX10* | 19.04. 16:00 | 1698,51 | 1,11 |
0,07 |
|
CROBEX10tr* | 19.04. 16:00 | 1846,43 | 1,21 |
0,07 |
|
ADRIAprime* | 19.04. 15:54 | 1883,43 | 4,15 |
0,22 |
|
CROBISTR* | 19.04. 16:31 | 172,9705 | 0,01 |
0,01 |
|
CROBIS* | 19.04. 16:31 | 96,0146 | 0,00 |
0,00 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
ATGR | 56,50 € |
0,00% |
165.386,50 € |
ZABA | 16,90 € |
-0,29% |
112.780,20 € |
ATPL | 44,10 € |
2,56% |
80.061,90 € |
ERNT | 207,00 € |
-0,48% |
67.333,00 € |
HT | 30,50 € |
0,00% |
52.721,00 € |
KODT2 | 1.380,00 € |
-3,50% |
51.780,00 € |
ADRS2 | 62,40 € |
0,65% |
48.625,20 € |
ADRS | 84,00 € |
0,00% |
40.152,00 € |
JDOS | 460,00 € |
-4,17% |
39.164,00 € |
KODT | 1.440,00 € |
-0,69% |
28.880,00 € |
Redovni dionički promet: | 849.033,89 € |
Redovni obveznički promet: | 20.002,00 € |
Sveukupni promet: | 1.999.035,89 € |